Tuesday, June 23, 2009

'Pak Arab' samun kedai emas

KUANTAN 22 Jun - Setelah lama menyepikan diri, kini penyamun 'Pak Arab' muncul kembali.

Kali ini sebuah kedai emas menjadi mangsa terbaru apabila sekumpulan lima warga Arab melarikan sejumlah barangan kemas mengakibatkan kerugian hampir RM50,000.

Dalam kejadian pada pukul 4.20 petang itu di sebuah pusat beli belah di sini kelmarin, warga Arab terbabit berjaya melarikan satu dulang mengandungi beberapa utas rantai tangan emas yang diletakkan dalam meja pameran di premis tersebut.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner T. Narenasagaran (gambar) berkata, ketika kejadian, seorang penyelia wanita di kedai emas itu didatangi tiga lelaki dan dua wanita Arab yang berpura-pura mahu membeli barang kemas.

"Hanya selepas setengah jam kumpulan warga Arab berkenaan beredar, barulah wanita berkenaan menyedari satu dulang berisi beberapa rantai emas dalam meja pameran telah lesap.

"Apabila melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis tersebut, wanita itu mendapati barang kemas berkenaan dicuri suspek-suspek terbabit," katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang di sini hari ini.

Beliau berkata, sebelum ini, dua kes pukau dan samun membabitkan warga Arab dilaporkan berlaku di Hentian Rawat dan Rehat (R&R) Gambang dan di sebuah stesen minyak di Jalan Teluk Sisek di sini pada 19 Mac lalu.

No comments: