Monday, April 27, 2009

Jari Telunjuk

berikutan dari artikal kat bawah nun...
saya terpanggil untuk menulis sesuatu
saya rasa Nabi Muhammad tak pernah pun ajar melihat telunjuk semasa sembahyang kerana lekukkan itu menyerupai kalam
sebenarnya kalam tu ada dimana-mana,
jangan heran sangat dengan lekukan yg bertulis tulisan alif lam lam ha
itu semua nya sifat semata-mata..selagi ia dilihat

telah di beri ingat hendak lah berguru dalam mencari islam sebenar
jangan jadi islam sebagai agama ikut-ikutan
bukan nya kita boleh selesaikan ilmu hanya dengan berfikir
mengamati sesuatu..lepas tu buat kenyataan... jelas menyesatkan...
sedang kan berguru dengan membaca saja pun dilarang
ini kan pula atas fikiran sendiri... apa pangkat n darjat penulis tu..


saya diberitahu oleh seorang guru murshid.
kita kena melihat telunjuk semasa tahayat kerana
merujuk kepada usul kejadian kita didalam rahim ibu..
telunjuk ada lah bentuk yg memula jadi dari setitis darah menjadi seketul daging, dibalut dengan tulang belulang..

itu lah secara rengkas , boleh saya cerita.. memoga kita sesama mendapat rahmat dari Allah dibulan yg mulia ini..

semua itu berkait dengan shahadah
shahadah memula mengenal diri
permulaan mengenal tuhan
permulaan mengenal agama

itu jer yg dapat saya ulas
kepada yg masih tidak mendapat jawapan dari penjelasan saya itu
elok lak cari guru yg murshid, yg boleh bantu meleraikan..
bukan guru yg perlukan bayaran....

wallahualam, yg sesat kembali lah kepangkal jalan...
maaf kalau salah

No comments: